Op 3 oktober vond de derde editie van de Dutch Game Day powered by Control plaats. Sprekers uit binnen- en buitenland stonden bij Beeld en Geluid op het podium om hun kennis en ervaring te delen.
Jakub Dvorsky deed een Machinarium Retrospective. Luna Wullaert gaf inzicht in het creative proces en de workflow achter de Drabonborn in Baldur’s Gate 3. Matthijs Dierckx leidde een PR panel met veteranen Alison Beasley, Rick van Beem en Patty Toledo. Daniël Wewerinke vertelde over het design process van de Relic Ruins in Horizon Forbidden West. En dat zijn maar een paar voorbeelden. Deze, en andere, talks zijn nu terug te kijken via het YouTube kanaal van de Dutch Games Association. Daar vind je ook de talks van de twee eerdere Dutch Game Day edities.
Samenwerking
De Dutch Game Day powered by Control is een samenwerking tussen Dutch Media Week, Dutch Games Association en Control. De rol van Control is het programmeren van het congres. Dutch Media Week integreert de game dag in hun bredere programmering, regelt alle praktische zaken en legt de verbinding met het bredere medialandschap. Dutch Games Association managet de hele game dag en de Dutch Game Awards.
Foto: Gilian Landsbergen