De Dutch Game Awards uilen hebben dit jaar een nieuw uiterlijk. In een blogpost legt ontwerper en maker Thomas Mazurel uit hoe hij tot het ontwerp kwam.
Zijn startpunt was een aantal criteria, deels van de DGA, deels van hemzelf. Zo moest de uil van opzij gezien een herkenbare vorm hebben die lijkt op het DGA-logo. Het ontwerp moest minder abstract worden, meer een echte uil. Ook speelde een aantal praktische aspecten een rol. De uil moest met meer dan slechts een pootje verbonden zijn met de sokkel. Daarnaast moest ie een stuk lichter worden dan de voorgangers.
We hebben een award vast mogen houden en we kunnen bevestigen dat de nieuwe uil vederlicht is (pun intended). Hoe dit Mazurel dit alles is gelukt lees je hier.
De Dutch Game Awards uilen door de jaren heen. Bovenste rij van links naar rechts Het nieuwe ontwerp van Mazurel. De eerste uilen onder regie van de Dutch Games Association. De kleinere versie van de originele uil. Onderste rij: De originele grote , zware en breekbare uilen waar het allemaal mee begon.




Foto’s onder andere door Gilian Landsbergen en Arno Landsbergen