Nog een paar dagen tot de Dutch Game Day 2024. Om in de stemming te komen kan je de talks van vorig jaar nog eens terugkijken. Bijvoorbeeld die van Alexandra Cunetchi, Senior Systems Programmer bij Nixxes en die van Dennis Micka, Senior Game Designer bij Guerrilla.
Van console naar PC, de Nixxes manier van porten
Nixxes werkt al meer dan 20 jaar games en ports. Sinds de overname door Sony hebben ze zich toegelegd op het porten van PlayStation-titels. Maar wat komt er precies kijken bij het porten van console naar pc? Waar begin je? Wat is belangrijk en hoe krijg je het voor elkaar? In de Dutch Game Day geeft Cunetchi je inzicht in de manier waarop Nixxes dit aanpakt.
Ontwerpen van Cauldrons voor ‘Horizon Forbidden West’
Voor Horizon Forbidden West was Micka verantwoordelijk voor het design van de Cauldrons. In zijn Dutch Game Day talk bespreekt hij het creatie- en iteratieproces van de Horizon Forbidden West Cauldrons, van concept tot het uiteindelijke resultaat. Hij zoomt in op de door fans geliefde Cauldron IOTA, waarin een enorme Tallneck de hoofdrol speelt.
Koop nu je kaartje
Heb jij net zoveel zin in de Dutch Game Day als wij, dan kan je hier je kaartje kopen.
Uiteraard is er dit jaar ook op de Dutch Game Day weer een centrale expo waar bedrijven hun games en producten kunnen showcasen. Of op zoek kunnen naar klanten, partners, werknemers of stagiairs.
Samenwerking
De Dutch Game Day powered by Control is een samenwerking tussen Dutch Media Week, Dutch Games Association en Control. De rol van Control is het programmeren van het congres. Dutch Media Week integreert de game dag in hun bredere programmering, regelt alle praktische zaken en legt de verbinding met het bredere medialandschap. Dutch Games Association managet de hele game dag en de Dutch Game Awards.
Foto’s door Arno Landsbergen