Het Groningse Square Glade Games haalde binnen anderhalf uur het Kickstarter streefbedrag voor Outbound binnen. Ook heeft de game inmiddels een half miljoen wishlists verzameld. Op de Dutch Game Day leer je dat dat niet zomaar geluk is, maar het resultaat van onderzoek en testen.
Tobias Schnackenberg is een van de twee oprichters van Square Glade Games, waar hij zich voornamelijk bezighoudt met marketing en visual direction.
Met hun recente Kickstarter campagne voor Outbound wisten ze €265,000 op te halen. Ook heeft de game 500.000 wishlists. Dat succes is geen toeval, maar het resultaat van gedegen marktonderzoek, uitgebreid prototypen en een ‘fail fast’ benadering.
Op de Dutch Game Day legt Schnackenberg uit hoe de studio een verkoopbaar game-idee vond, hoe ze dat idee testen en aanpasten om de kans op succes te vergroten.
Koop nu je kaartje
Heb jij net zoveel zin in de Dutch Game Day als wij, dan kan je hier je kaartje kopen.
Uiteraard is er dit jaar ook op de Dutch Game Day weer een centrale expo waar bedrijven hun games en producten kunnen showcasen. Of op zoek kunnen naar klanten, partners, werknemers of stagiairs.
Samenwerking
De Dutch Game Day powered by Control is een samenwerking tussen Dutch Media Week, Dutch Games Association en Control. De rol van Control is het programmeren van het congres. Dutch Media Week integreert de game dag in hun bredere programmering, regelt alle praktische zaken en legt de verbinding met het bredere medialandschap. Dutch Games Association managet de hele game dag en de Dutch Game Awards.