More

    DGD2024: Machinarium Retrospective door Jakub Dvorsky

    Op 3 oktober kan je bij Beeld en Geluid terecht voor alweer de derde Dutch Game Day powered by Control. Er zijn al verschillende sprekers aangekondigd. Vandaag hebben we weer een mooie toevoeging aan de line-up: Jakub Dvorsky.

    Het is dit volgende maand 15 jaar geleden dat Machinarium van Amanita Design uitkwam. Daarom vroegen we Dvorsky, oprichter van en game designer/creative director bij Amanita Design, of dat niet een mooi moment was voor een classic post mortem. Dat vond hij een goed idee. Sterker nog, de Dutch Game Day blijkt daarvoor het perfecte evenement. De game heeft namelijk een speciale link met Nederland.

    Daarom blikt Dvorsky op 3 oktober in Hilversum terug in een Machinarium Retrospective terug op de afgelopen 15 jaar. Hij vertelt over het ontwikkelen en uitgeven van de game, en wat er daarna gebeurde.

    Koop nu je kaartje

    Heb jij net zoveel zin in de Dutch Game Day als wij, dan kan je hier je kaartje kopen.

    Uiteraard is er dit jaar ook op de Dutch Game Day weer een centrale expo waar bedrijven hun games en producten kunnen showcasen. Of op zoek kunnen naar klanten, partners, werknemers of stagiairs.

    Samenwerking

    De Dutch Game Day powered by Control is een samenwerking tussen Dutch Media Week, Dutch Games Association en Control. De rol van Control is het programmeren van het congres. Dutch Media Week integreert de game dag in hun bredere programmering, regelt alle praktische zaken en legt de verbinding met het bredere medialandschap. Dutch Games Association managet de hele game dag en de Dutch Game Awards.

    Nieuwsbrief

    OP VRIJDAGMIDDAG KORT NIEUWS EN EEN WEEKOVERZICHT IN JE INBOX. KLIK OP HET PLAATJE HIERONDER OM JE AAN TE MELDENspot_img

    Nieuws en tips

    KLIK OP HET PLAATJE HIERONDER OM TIPS EN NIEUWS MET CONTROL TE DELENspot_img