More

    Keoken Kickstarter binnen 24 uur op 20 procent van doel

    Keoken Interactive lanceerde gisteren een Kickstarter voor hun nieuwe game Deliver Us Home. Binnen 24 uur is ruim 20 procent van het streefbedrag van €100.000 binnen.

    Deliver Us Home is een narratieve adventure game. Het is het derde deel in de Deliver Us-serie. Zoals de titel al verklapt, speelt het eerste deel, Deliver Us the Moon, zich af op de maan. Voor het tweede deel, Deliver Us Mars, trok de speler naar Mars. In Deliver Us Home moet de speler een nieuwe planeet zien te vinden waar de mensheid zich permanent kan huisvesten.

    Prototype speelbaar wanneer Kickstarter succesvol is

    Als de campagne succesvol is wil wil Keoken met het geld development van Deliver Us Home werken aan een vertical slice. De Kickstarter roadmap laat zien dat ze in Q2 2025 willen starten met volledige productie. De release van de game staat gepland voor Q3 of Q4 2026.

    Deliver Us Home is in ontwikkeling voor PC. Afhankelijk van het halen van stretch goals hopen ze de game ook te porten naar console.

    Er is een prototype van de game. Die deelt Keoken echter pas na het einde van de Kickstarter, en alleen wanneer het doel wordt gehaald.

    Naast de Kickstarter heeft de Deliver Us Home ook een Steam-pagina waar je de game kan wishlisten.

    Niet immuun voor problemen

    Keoken heeft naast succes ook lastige tijden gekend. Onder andere door het omvallen van de uitgever voor Deliver Us the Moon. Maar de Studio wist zich steeds ter herpakken. In februari was Keoken echter genoodzaakt om een deel van het team te ontslaan. In een uiterste poging om het hoofd boven water te houden deelden ze een paar weken vóór GDC vijf projecten waar ze aan werkten.

    Helaas leverde dat niet op tijd een deal met een uitgever of investeerder op, waarna ze eind april de rest van het personeel moesten laten gaan. Koen en Paul Deetman gaven toen al aan dat ze het niet zomaar op zouden geven en dat voor een van hun projecten, Deliver Us Home, een Kickstarter campagne in de maak was.

    Ook in de Kickstarter campagne verwijst de studio naar het slechte investeringsklimaat in de game-industrie.

    Ze hopen er echter ook dit keer weer bovenop te komen en met behulp van de Kickstarter de studio wederom op te bouwen. “Gereduceerd worden tot een minimale bezetting biedt ook nieuwe kansen. Het team dat overblijft is kleiner dan ooit, en we delen de ervaring van bijna tien jaar samenwerken. Afhankelijk van het resultaat van de Kickstarter, zijn we mogelijk en hopelijk in staat om meer teamleden terug te halen die cruciaal zijn geweest voor het hart en de ziel van de Deliver Us-serie.”

    Eerder Kickstarter succes

    Keoken is niet onbekend met Kickstarter. In 2016 wisten ze met een campagne voor Deliver Us the Moon net iets meer dan €100.000 op te halen.

    Nieuwsbrief

    OP VRIJDAGMIDDAG KORT NIEUWS EN EEN WEEKOVERZICHT IN JE INBOX. KLIK OP HET PLAATJE HIERONDER OM JE AAN TE MELDENspot_img

    Nieuws en tips

    KLIK OP HET PLAATJE HIERONDER OM TIPS EN NIEUWS MET CONTROL TE DELENspot_img