More

    Text Express bij Kwalee weer op het juiste spoor

    Text Express Word Adventure van Story Giant Games werd in eerste instantie uitgegeven door GameHouse. Sinds kort maakt de titel deel uit van de line-up van Kwalee, de uitgever die de game verder moet brengen.

    “Bij GameHouse merkten we dat we aan het eind van de groeimogelijkheden zaten wat betreft Text Express”, zegt Tj’ièn Twijnstra, Game Director bij Story Giant Games. “Wellicht een gebrek aan specialisatie en de turbulente marktcondities. GameHouse heeft er alles aan gedaan wat ze konden om het tot een succes te maken. We zijn dan ook in samenspraak op zoek gegaan naar een nieuwe uitgever.”

    Diepere kennis

    Dat is Kwalee geworden. “Het is een veel grotere publisher en heeft daarmee meer mogelijkheden met betrekking tot testen en reageren op data”, legt Twijnstra uit. Vanuit Kwalee verwachten we meer kennis als het gaat om marketing en user acquisition. Maar ook diepere kennis omtrent de monetization en tuning van game design verfijning.”

    We hebben de game aan alle kanten beter gemaakt. Veel meer verhaal, veel meer levels, leuke nieuwe events en letter upgrades die spelers aan hun eigen speelstijl kunnen aanpassen. Daarnaast verzamelen we een hoop gegevens, over hoe ver spelers komen in het spel, waar de knel punten zitten en waar spelers hun meeste plezier uit halen. Waar onze kennis te kort schiet is het interpreteren van al deze gegevens en daarop gericht te handelen. Ik denk dat Kwalee ons hier gigantisch bij gaat helpen.
    Beeld links: Tj’ièn Twijnstra, mede-oprichter en Game Director Story Giant Games.

    Eerste stap in casual mobile publishing

    Daar is John Wright, VP Mobile Publishing bij Kwalee, het roerend mee eens. Hij noemt het uitgeven van Text Express een cruciaal moment voor Kwalee. “Het is onze eerste stap in casual mobile publishing.” Op basis van de lessen die we hebben geleerd bij de lancering van meer dan 100 games, zijn we enthousiast over het potentieel van ‘Text Express’. Het is een ongelooflijk leuk en hartverwarmend spel waar spelers dol op zullen zijn. Ze moeten het spel alleen wel ontdekken, door middel van marketing op grote schaal. Daarom zijn we aan boord gestapt als uitgever om ondersteuning te bieden op het gebied van user acquisition, monetization en game design, allemaal gebaseerd op geavanceerde data-wetenschap.”

    Beeld bovenaan de pagina: screenshot Text Express

    Nieuwsbrief

    OP VRIJDAGMIDDAG KORT NIEUWS EN EEN WEEKOVERZICHT IN JE INBOX. KLIK OP HET PLAATJE HIERONDER OM JE AAN TE MELDENspot_img

    Nieuws en tips

    KLIK OP HET PLAATJE HIERONDER OM TIPS EN NIEUWS MET CONTROL TE DELENspot_img