More

    Hoe modulair narrative design hielp bij het uitbreiden van At Eve’s Wake

    De Dutch Game Day powered by Control komt steeds dichterbij. Deze week doen we elke dag een nieuwe aankondiging van een spreker. Bertine van Hövell geeft op 4 oktober een kijkje achter de narrative schermen van At Eve’s Wake.

    Van Hövell heeft als freelance narrative designer de afgelopen tien jaar gewerkt voor verschillende bedrijven, van AAA tot kleine indies. Ze was onder andere betrokken bij Hauma en Old Skies. Daarnaast is Van Hövell bestuurslid van de Dutch Games Association. Als Division Manager behartigt ze de belangen van indie developers.

    Modulaire visual novel

    In haar Dutch Game Day talk vertelt Van Hövell hoe ze At Eve’s Wake niet hebben ontworpen als een game met een strakke verhaallijn, maar als een modulaire visual novel. Dit maakte het makkelijk om het verhaal uit te breiden voor de Definitive Edition. Ze gaat in op hoe ontwerp en toolset elkaar kunnen aanvullen. Verder deelt Van Hövell de lessen die ze hebben geleerd van het ontwerpen van een complexe narrative game als At Eve’s Wake, en hoe ze die nieuwe kennis hebben toegepast op onze laatste content update.

    Koop nu je kaartje

    Heb jij net zoveel zin in de Dutch Game Day als wij, dan kan je hier je kaartje kopen.

    De Dutch Game Day vindt dit jaar op 4 oktober plaats in Beeld & Geluid in Hilversum. Het evenement is een samenwerking tussen Dutch Media Week, Dutch Games Association en Control. De rol van Control is het programmeren van het congres. Dutch Media Week integreert de game-dag in hun bredere programmering. de Dutch Games Association regelt alle praktische zaken

    Alle Dutch Game Day talks 2022 zijn terug te kijken via het YouTube-kanaal van de Dutch Games Association.

    Nieuwsbrief

    OP VRIJDAGMIDDAG KORT NIEUWS EN EEN WEEKOVERZICHT IN JE INBOX. KLIK OP HET PLAATJE HIERONDER OM JE AAN TE MELDENspot_img

    Nieuws en tips

    KLIK OP HET PLAATJE HIERONDER OM TIPS EN NIEUWS MET CONTROL TE DELENspot_img