De Dutch Game Day powered by Control komt steeds dichterbij. Wij hebben er zin in! Deze week een eindsprint, met elke dag een nieuwe aankondiging van een spreker. We openen de week met Marie Havemann.
Marie Havemann is freelance componist en sound designer. Ze maakt al tien jaar lang muziek en audio voor games voor teams van alle groottes, van MMORPG’s tot indie-titels. Voor de meeste projecten was ze verantwoordelijk voor de hele audio-ervaring en het bepalen van de eisen van de muzikale ervaring. Hierdoor heeft ze een brede kennis van muziek, sound en de technologie achter games. Momenteel werkt ze aan MMO Albion Online van Sandbox Interactive en aan verschillende onaangekondigde games van indie studio’s.
Praktische strategieën
Audio speelt een belangrijke rol in de manier waarop spelers een game beleven. Het is echter vaak lastig om door de complexiteit van budgetplanning voor audio te navigeren. Marie Havemann komt naar de Dutch Game Day om developers met behulp van inzicht en praktische strategieën te helpen bij het plannen van hun audio-budgetten. In haar talk doet ze een uitgebreide analyse van de kosten die gemoeid zijn met audio design, muziekcompositie en -implementatie. En ze werpt licht op de verschillende factoren die van invloed zijn op de kosten.
Koop nu je kaartje
Heb jij net zoveel zin in de Dutch Game Day als wij, dan kan je hier je kaartje kopen.
De Dutch Game Day vindt dit jaar op 4 oktober plaats in Beeld & Geluid in Hilversum. Het evenement is een samenwerking tussen Dutch Media Week, Dutch Games Association en Control. De rol van Control is het programmeren van het congres. Dutch Media Week integreert de game-dag in hun bredere programmering. de Dutch Games Association regelt alle praktische zaken
Alle Dutch Game Day talks 2022 zijn terug te kijken via het YouTube-kanaal van de Dutch Games Association.