Angie Smets, Studio Director en Executive Producer, verlaat Guerrilla na bijna 20 jaar werkzaam te zijn geweest bij de studio. Maar ver gaat ze niet. Haar nieuwe functie is VP, Head of Development Strategy bij PlayStation Studios in Amsterdam. Oftewel, Smets sluit aan bij het team van Hermen Hulst.
“De afgelopen twee decennia bij Guerrilla waren een absolute droom. Ik voel me bevoorrecht dat ik met een aantal van de slimste en coolste mensen uit de industrie heb mogen samenwerken”, zegt Smets. “Ik ben zo dankbaar voor alles wat ik samen met alle andere Guerrilla’s heb geleerd. We hebben als team zoveel bereikt, en ik ben ongelooflijk trots op alle games die we samen hebben uitgebracht.
Een speciaal shout out voor Jan-Bart van Beek en Michiel van der Leeuw. Het voelt als gisteren dat we aan het uitzoeken waren hoe we de eerste Killzone moesten maken en shippen. We wisten niet dat we uiteindelijk samen Guerrilla zouden leiden. Jullie zijn als broers voor me geworden, en ik kan jullie niet genoeg bedanken. Ik ga jullie ontzettend missen.”
Ook Van der Leeuw krijgt een andere rol, maar hij blijft bij Guerrilla. Als Studio Technical Director gaat hij zich bezighouden met de technologie en strategie voor de Decima-engine.
Het Guerrilla management team wordt aangevuld door Joel Eschler en Hella Schmidt. Eschler was al Production Director bij Guerrilla en daar voegt hij nu de functie van Studio Director aan toe. Schmidt was Managing Director en Strategy Lead NL bij Accenture. Bij Guerrilla gaat ze aan de slag als Co-Studio Director en General Manager.