More

    Uitdagingen bij het schalen van multiplayer games

    This article below is in Dutch, the talk itself is in English

    De komende tijd delen we de opnames van de 2022 Dutch Game Day powered by Control. Deze week de talk van Stefan Ideler van i3D.net.

    Stefan Ideler is CTO bij hostingbedrijf i3D.net. In die rol heeft hij gewerkt aan het schalen van talloze AAA-multiplayer games naar miljoenen spelers wereldwijd, waaronder games uit de franchises The Division en Rocket League.

    De juiste hosting-infrastructuur is cruciaal voor het lange termijn succes van je game. Ideler weet uit ervaring welke uitdagingen dit met zich meebrengt. Of het nu gaat om je te beschermen tegen DDoS aanvallen, het voorkomen van cheats, of andere zaken waar een developer rekening mee moet houden bij het ontwikkelen van multiplayer games. In zijn Dutch Game Day talk bespreekt hij hoe je deze uitdagingen kan aanpakken.

    Deze sessie is mede mogelijk gemaakt door i3D.net.

     

    Over de Dutch Game Day

    De Dutch Game Day vond op 6 oktober plaats in Beeld & Geluid in Hilversum. Het evenement is een samenwerking tussen Dutch Media Week, Dutch Games Association en Control. De rol van Control is het programmeren van het congres. Dutch Media Week integreerde de game-dag in hun bredere programmering, de Dutch Games Association regelde alle praktische zaken.

    Beeld bovenaan: Ideler tijdens zijn Dutch Game Day talk (Arno Landsbergen)

    GDC Discount

    Use code GDC25-CONTROL-10 to get 10% discount on select All Access, Core, or Summits passesspot_img

    Nieuwsbrief

    OP VRIJDAGMIDDAG KORT NIEUWS EN EEN WEEKOVERZICHT IN JE INBOX. KLIK OP HET PLAATJE HIERONDER OM JE AAN TE MELDENspot_img

    Nieuws en tips

    KLIK OP HET PLAATJE HIERONDER OM TIPS EN NIEUWS MET CONTROL TE DELENspot_img