Het Belgische LuGus Studios sleepte met Midnight Protocol de IndieCade Innovation in Interaction Design award in de wacht. De game was eerder genomineerd voor onder andere de IGF Awards en de Belgian Game Awards, maar de IndieCade Award nominatie is de eerste die wordt verzilverd.
De award werd uitgereikt door performer en theatermaker Yannick Trapman-O’Brien. Over interaction design zei hij: “Dit is waar het rubber in contact komt met de weg, waar de speler interactie heeft met je game. De manier waarop een speler een game speelt is gelinkt aan de ervaring die we hen willen bieden. Soms is dat via niet eerder gebruikte mechanics of interfaces. Soms is het een kwestie van beter kijken naar hetgeen vlak onder onze neus ligt.”
Uit het jury rapport: “Midnight Protocol heeft de strakste command line hacking interface die we ooit zagen. De interactieve ervaring vervult al je cyberpunk hacker dromen met de perfectie combinatie van functie, vorm en thema. Dit vertaalt zich naar gameplay die verrassend authentiek en tegelijkertijd toegankelijk is.”
Midnight Protocol is een tactische narrative-driven RPG die je met je toetsenbord bestuurt. Je hackt servers, omzeilt beveiligingssystemen en ontdekt versleutelde geheimen. Dit alles om er achter te komen waarom en hoe je gedoxxed bent. De game is een co-productie tussen LuGus Studios en gamedeveloper Sam Agten. Het Nederlandse Iceberg Interactive is de uitgever van Midnight Protocol.
Nederlandse game developer en ontwerper Richard Boeser was dit jaar verantwoordelijk voor het ontwerp van de digitale IndieCade trofeeën.