Alle sprekers voor de Dutch Game Day powered by Control zijn bekend. Het overzicht is te vinden op de website. Maar we hebben ook nog hosts die vanaf het podium de dag in goede banen leiden. Dit zijn ze, in alfabetische volgorde.
Eric Bartelson begon ergens vorige eeuw als game-journalist voor bladen als PC Zone Benelux en GameQuest. Hij was medeoprichter van Control Magazine en organiseerde evenementen als Control Conference, Control Gamelab en de voormalige Dutch Game Awards. Tegenwoordig werkt hij als freelance journalist voor diverse tijdschriften, websites en tv.
Sacha Blom is de Marketing & Recruitment Coördinator bij Paladin Studios . Ze studeerde af met een onderzoek naar diversiteit en inclusie gericht op de positie van vrouwen in de Nederlandse game-industrie waarvoor ze de 2021 Dutch Game Award for Inclusion won. Momenteel werkt ze aan de groei van het Paladin team met een focus op bedrijfscultuur, inclusieve hiring practices en diversiteit.
Zuraida Buter is playful arts curator met bijna 20 jaar ervaring. Ze cureert, adviseert en documenteert evenementen, tentoonstellingen en projecten gericht op speelse kunst, digitale cultuur en games. Onder andere als program curator van A MAZE. Door de jaren heen heeft ze een breed scala aan (game)projecten en kunstenaars belicht en verbonden. In 2020 ontving ze de Game Changer award van IndieCade.
Sly Emenike is game producer bij Ronimo Games. Voordat hij bij daar aan de slag ging, werkte hij als game developer en producer bij Wanted 5 Games. Hier was hij verantwoordelijk voor de productie van verschillende web-based games. Naast zijn rol als producer is Sly actief in de Nederlandse game-industrie en vindt hij het leuk om met een klein team web-games te maken.
Rebecca Fernandez O’Shea is graphics programmer bij Nixxes Software in Utrecht. Voorheen werkte ze in Amsterdam voor WeirdBeard Games, en in Manchester voor de Britse studio TT Games. Tijdens haar werk bij Nixxes is Rebecca betrokken geweest bij vele aspecten van rendering technologie, van low-level grafische API’s en shaders, tot cutting edge effecten zoals ray-tracing.
Karel Millenaar heeft in meer dan 14 jaar FourceLabs van alles ontworpen, van speelse installaties tot educatieve games. Hij heeft studenten aan de HKU en de HvA geleerd hoe ze betere ontwerpers kunnen worden en heeft bijgedragen aan onderzoek aan het lectoraat Civic Interaction Design door gamedesign in te zetten in het civiele domein. Momenteel ontwerpt en schrijft Millenaar voor Unexplored 2.
Koop nu je kaarten
Wil je er op 6 oktober bij zijn? Klik dan nu hier om je kaartje voor de Dutch Game Day te kopen. Naast een gewoon conference ticket en een combi ticket dat ook toegang geeft tot de Dutch Game Awards, is er ook een beperkt aantal studentenkaarten beschikbaar in de losse verkoop.
Over de Dutch Game Day
De Dutch Game Day vindt op 6 oktober plaats in Beeld & Geluid in Hilversum. Het evenement is een samenwerking tussen Dutch Media Week, Dutch Games Association en Control. De rol van Control is het programmeren van het congres. Dutch Media Week integreert de game-dag in hun bredere programmering, regelt alle praktische zaken en legt de verbinding met het bredere medialandschap. Dutch Games Association managet de hele game dag en organiseert op de avond van 6 oktober de Dutch Game Awards.