We hebben het vast allemaal wel eens voorbij zien komen: de release date van een Steam-game die een aantal dagen opschoof, omdat een developer in alle drukte over het hoofd had gezien dat Steam de release-build vóór release goed moet keuren. Iets wat een producer waarschijnlijk niet had gemist.
Toegevoegde waarde van producers
Dit is slechts een enkel voorbeeld van zaken die een producer in de gaten houdt. Maar ze kunnen en doen meer dan ‘slechts’ documentatie doornemen, deadlines of budgetten bewaken, spreadsheets bijhouden, en zorgen dat iedereen zijn of haar werk kan doen. Tijdens het Dutch Game Day Producer Panel vertellen Esmeralda Hoffman (Silver Rain Games), Astrid Huntjens (Guerrilla) en Rachel Schachter (Codeglue) hoe zij hun teams naar een hoger niveau tillen.
De sessie begint met micro talks van de panelleden. Daarna laat host Juney Dijkstra (Electronic Arts) aan de hand van uiteenlopende onderwerpen en praktijkvoorbeelden het panel verder toelichten hoe een producer waarde toevoegt aan een project, het team, de studio en de bottom line.
Laatste kans op de early bird korting
Wil je deze sessie niet missen? Klik dan hier om je kaartje voor de Dutch Game Day te kopen. Doe je dat uiterlijk 18 augustus, dan pak je de early bird korting nog mee. Vanaf nu zijn ook studentenkaarten in de vrije verkoop beschikbaar.
Over de Dutch Game Day
De Dutch Game Day vindt op 6 oktober plaats in Beeld & Geluid in Hilversum. Het evenement is een samenwerking tussen Dutch Media Week, Dutch Games Association en Control. De rol van Control is het programmeren van het congres. Dutch Media Week integreert de game-dag in hun bredere programmering, regelt alle praktische zaken en legt de verbinding met het bredere medialandschap. Dutch Games Association managet de hele game dag en organiseert op de avond van 6 oktober de Dutch Game Awards.