In januari richtten Sander Ambroos, Beau Vankemenade en Jonathan Wolfs Business Goose Studios op. Hun eerste titel, Sizeable, is nu al uit.
De game begon als afstudeerproject van Ambroos. Toen het project goed werd ontvangen besloot hij de game samen met Vankemenade en Wolfs verder te ontwikkelen tot commercieel project. “Sizeable is nu officieel een project van de studio en dus van ons alle drie,” zegt Ambroos. “Ikzelf sta er nog steeds als designer bij omdat ik lead designer ben en het van bij mij vertrokken is.”
Size matters
Sizeable is een puzzel game die draait om verkenning en ontspanning. In mini diorama’s moet je objecten groter of kleiner maken, waardoor de wereld verandert en je de puzzels oplost.
Sizeable is nu alleen nog uit voor PC, maar Business Goose Studios denkt na over een release op andere platforms, als mobiel en Nintendo Switch. Ook ontwikkelen ze DLC voor de game. Daarnaast werken ze aan verschillende analoge games: kaartgame Dino Dino en een serie zak-RPGs die in een luciferdoosjes passen.
Wisselende rollen
Waar Sizeable begon als solo-project zijn alle andere projecten echt een samenwerking zegt Ambroos “Nieuwe projecten zijn van ons alle drie. We brainstormen altijd samen over nieuwe concepten en werken dan verder aan het idee waar iedereen mee akkoord is.” Alle drie de oprichters van Business Goos Studios zijn in eerste instantie game designer, wie art, sound of programmeren voor z’n rekening neemt varieert. “De rolverdeling hangt van het project af,” legt Ambroos uit. “We zijn alle drie competent in verschillende vlakken van game development dus wisselen hier vaak tussen.”
Voor €8,99 kan je Sizeable downloaden op Steam en voor $9,99 koop je ‘m op Itch.io.