In de Terugblik op 2019 liet developer Thomas van den Berg weten dat hij werkte aan zijn nieuwe project Cloud Gardens. Nu hebben we een eerste trailer.
In Cloud Gardens gebruikt de speler de kracht van de natuur om stedelijke ruïnes te overwoekeren. Wanneer de speler zijn of haar groene vingers traint en de juiste zaadjes op de juiste plek plant, kan hij of zij met verweerde objecten diorama’s creëren waar de natuur welig tiert.
In de sandbox-mode kan je op een ontspannen manier experimenteren, zonder duidelijk doel. De campaign heeft zes hoofdstukken waarin je de juiste balans moet vinden tussen hergebruikte objecten en rijke vegetatie.
“Cloud Gardens is het product van mijn voortdurende fascinatie voor de natuur en esthetiek in games,” zegt Van den Berg. “Ik zocht naar een manier om plantsimulatie tot game te maken. In essentie is het een interactieve manier om te genieten van de schoonheid van overwoekerde landschappen, waarbij de speler een gevoel van creativiteit krijgt en zich verbonden voelt met hun creatie die is opgebouwd uit natuurlijke en gefabriceerde elementen. Ik kan niet wachten om te zien wat voor dingen mensen maken!”
Cloud Gardens komt binnenkort uit in Steam Early Access. Van den Berg ontwikkelt de game samen met Elijah Cauley, Amos Roddy en Tom Kitchen.