Het Haagse Paladin Studios heeft vandaag een reorganisatie aangekondigd. Helaas gaat dit gepaard met het verlies van arbeidsplaatsen.
Paladin is de afgelopen jaren flink gegroeid, waardoor ze grotere projecten konden aannemen. Dit betekende ook dat het aantal werknemers toenam tot rond de 60 personen. Op dit moment zijn ze bezig met de afronding van een groot project, maar er is nog geen nieuw project getekend waarmee alle mensen aan het werk kunnen blijven.
Toekomst veilig stellen
In de verklaring leggen CEO Kay Gruenwoldt en oprichter Derk de Geus uit dat om de toekomst van de studio veilig te stellen een reorganisatie noodzakelijk is. Het doel van de reorganisatie is om Paladin the maken tot een kleinere, meer flexibele, en effectieve development studio. Hiervoor zal het personeelsbestand in de komende maanden moeten krimpen; 14 vaste werknemers verliezen hun baan verliezen, en een niet nader genoemd aantal tijdelijke contracten wordt niet verlengd.
Meld vacatures
“De mensen die hierdoor worden getroffen zijn zeer getalenteerde mensen, en het doet ons verdriet om ze te laten gaan. We hopen dat ze bij andere bedrijven in de game-industrie een goede plaats weten te vinden,” aldus Gruenwoldt en De Geus. Paladin helpt de getroffen werknemers actief met het zoeken naar nieuw werk en roept iedereen op om vacatures met hen te delen.
Paladin werkte de afgelopen jaren onder andere samen met Bandai Namco aan groot IP als Galaga, Katamari, en Tamagotchi. Daarnaast brachten ze ook eigen IP uit, als Stormbound an Momonga. Binnenkort delen ze meer nieuws over de projecten waar ze nu aan werken.