Guido Soetens begon in 2010 als student met de ontwikkeling van Booger. Hij wilde een game ontwikkelen speciaal gemaakt voor multitouch apparaten. Omdat hij op dat moment een arme student was en geen geld had voor dure hardware, knutselde hij zelf wat in elkaar met duplo.
Dutch Game Award nominaties
Het eerste speelbare resultaat was een Microsoft Surface-versie, toen nog onder de naam Bygår. Hiermee sleepte hij twee Dutch Game Awards nominaties in de wacht. Maar Soetens realiseerde zich snel dat niemand een Surface thuis heeft staan en stapte daarom over naar een toegankelijker multitouch-apparaat: de iPad.
Hobby-project
Na het afronden van zijn studie ging Soetens fulltime aan het werk als programmeur bij andere bedrijven en werd Booger een hobby-project waar hij alleen in de avonden en weekenden aan kon werken. Negen jaar later na de eerste start is de game alsnog af.
Vingers en slijm
Booger is een co-op multitouch puzzelgame alleen te spelen op iPad. De speler moet verschillende punten op het speelveld met elkaar zien te verbinden met slijm, zonder de obstakels te raken en zonder het scherm lost te laten.
Booger is voor €1,99 te downloaden in de App Store, maar is dus alleen beschikbaar voor iPad.