De SpinAwards worden jaarlijks uitgereikt voor ‘creatieve concepten die het digitale denken verder brengen’. Gamedia en &ranj vielen dit jaar in de prijzen.
Gamedia was met ZappLive genomineerd in de categorie Innovation en in de categorie AR/VR. De AH Tech app van &ranj was eveneens genomineerd in de categorie AR/VR én voor best Mobile. Uiteindelijk wisten zowel Gamedia als &ranj elk een nominatie te verzilveren; Zappmissie Live won een Gouden SpinAward voor de beste AR/VR game, de AH tech app kreeg een Zilveren SpinAward in de categorie Mobile.
Over ZappLive zei de jury: “Uniek en geweldig te zien hoe traditionele TV en Digitaal perfect live tijdens de uitzending bij elkaar komen in dit project. Het project is goed doordacht, perfect passend bij de doelgroep en mooi uitgevoerd door een enthousiast en gedreven team. Creatief en kwalitatief erg hoog. Gefeliciteerd met een uitzonderlijke prestatie!”
Over de AH Tech app zeiden ze: “Weer zo’n Albert Heijn actie die tot in de puntjes klopt. Een onderwerp dat door een brede groep jongeren (6-12) omarmt wordt door goed na te denken over interactiviteit voor elke leeftijd. We zijn gecharmeerd van het feit dat een supermarktketen zijn marketingacties aangrijpt om kinderen iets mee te geven en te leren.
In de categorie beste Game won The Lockdown van Code D’Azur het goud, en DJI van Kaliber het zilver.
ZappLive en de AH Tech App zijn beiden ook genomineerd voor de categorie Nieuwe Interfaces bij de Dutch Interactive Award. De winnaars daarvan worden op 27 juni bekendgemaakt.
Beeld via SpinAwards Facebook: Gamedia en partners met gouden award