Nog twee maanden voor Game Developers Conference in San Francisco begint. Naarmate we dichter naar maart kruipen zijn er weer nieuwe talks en side-events aangekondigd. Hieronder weer een aantal highlights.
alt.ctrl.GDC
De alt.ctrl.GDC showcase bestaat uit games die gebruik maken van alternatieve controllers in de breedste zin van het woord. De selectie van de twintig aanwezige games is bekendgemaakt. Een van de games is Koo-K00 van een team van vijf HKU-studenten. In de multiplayer game gebruik je het mechanisme van een koekoeksklokken om een aantal vogels te besturen. Hoe dat werkt zie je in deze video.
Tips voor discoverability
Onder de titel Game Discoverability Day zijn er tijdens de main conference diverse talks met als uitgangspunt de vindbaarheid van games op allerlei platforms. Mike Rose van No More Robots (de publisher van onder andere Descenders van RageSquid) praat over het bouwen van een community. Victoria Tran van Kitfox Games legt uit dat het succes van Boyfriend Dungeon het gevolg was van hard werken. En Michael Gordon van Iron Horse Games geeft tips voor user acquisistion op mobiel.
Als onderdeel van de Indie Games Summit doet Patrick Corrieri (Director, Dry Cactus) een talk over community driven discoverability voor indie developers bijvoorbeeld om hen een beter beeld te geven hoe ze user generated content kunnen gebruiken.
Rockstar wereld
Rockstar doet alles anders. Ze hebben geen speelbare demo’s van hun games op evenementen en doen ook zelden talks. Maar op GDC vertelt Miriam Bellard (Art Director for Visual Development bij Rockstar North) hoe zij hun werelden ontwerpen. Hiervoor gebruikt ze niet Red Dead Redemption 2, maar voorbeelden uit GTA V Online DLC, van pre-production tot final art.
Korting voor Control-lezers
Control is dit jaar wederom media partner van GDC. Met de code ctrl10GDC19 krijg je 10 procent korting op GDC All Access en Main Conference passen.
Beeld via official GDC Flickr