In het interview dat Control eerder dit jaar deed met Managing Director JP van Seventer, vertelde hij al over de betaalde koppelfunctie van de DGG. Nu heeft deze activiteit een eigen naam: Game Garden Agency.
No cure, no pay
Game Garden Agency is een matchmaking service die developers helpt om uitgevers, investeerders en work for hire projecten te vinden. DGG verzorgt de pitches en doet de onderhandelingen en als het daadwerkelijk tot een contract komt dan betaalt de developer een bijdrage.
Hoeveel dat is verschilt per geval zegt DGG Communications Manager Eline Muijres: “We werken met verschillende businessmodellen dus we bekijken het per geval. Over het algemeen vragen we een klein percentage van een totaalresultaat dat dankzij ons tot stand is gekomen.”
Non-exclusive
Game Garden Agency pakt dingen iets anders aan dan de gemiddelde agent. “De meeste agencies werken exclusief, wij zijn juist laagdrempelig en zijn non-exclusive,” legt Muijres uit. “Je zit als developer dus niet vast aan ons en als je zelf zakelijk contact legt ben je ons verder niets verplicht.”
Logische stap
Het opzetten van de agency is volgens Muijres een logische stap: ” Er komen door onze zichtbaarheid en positie in de game-industrie veel leads onze kant op, en als incubator moet je mee veranderen met de industrie en de behoeftes van gamebedrijven. We bieden met de agency een extra service voor developers die hulp nodig hebben bij het vinden van business opportunities.”
Eerste contracten al getekend
Volgens de Game Garden Agency website hebben inmiddels meer dan twintig developers zich aangemeld voor de service en heeft DGG al verschillende work for hire projecten binnengesleept voor onder andere Little Chicken, Wooden Plank Studios en Pillar Games. Wat voor projecten dit zijn en hoeveel geld ermee gemoeid is kan Muijres niet delen.