More

    DevQuest: Adriaan de Jongh vraagt indies wereldwijd waarom ze games maken

    Game development is moeilijk, maar toch zijn er overal ter wereld indie developers die games maken. Op verzoek van Microsoft reisde Adriaan de Jongh de wereld rond om met verschillende van hen te praten om te horen waar hun passie voor games maken vandaan komt.

    De vierdelige serie is nu te kijken via het Windows Developer YouTube kanaal.

    In deel een zien we een stukje Amsterdam, waarna De Jongh afreist naar Praag voor een bezoek aan Amanita Design (Machinarium, Samarost serie).

    Deel twee speelt zich af in een koud Montreal, waar De Jongh Compulsion Games (Contrast, We Happy Few) , KO_OP Mode (o.a. GNOG), en Kitfox Games (Moon Hunters, Boyfriend Dungeon) bezoekt.

    In het derde deel volgen we De Jongh naar Los Angeles. Althans, er is een filmcrew in LA, maar het gesprek tussen De Jongh en Night School Studio (o.a. Oxenfree) gaat via Skype, omdat eerstgenoemde vast zat in Montreal.

    In het vierde, en laatste deel, is De Jongh in Melbourne waar hij langs gaat bij The Arcade, een workspace waar meer dan dertig indie studios games maken. Onder andere Harmonious Games (Putty Pals, sprekers op Control Conference 2017), League of Geeks (Armello), Mountains (Florence) en Hipster Whale (Crossy Road) zijn in het verzamelgebouw gevestigd.

    Nieuwsbrief

    OP VRIJDAGMIDDAG KORT NIEUWS EN EEN WEEKOVERZICHT IN JE INBOX. KLIK OP HET PLAATJE HIERONDER OM JE AAN TE MELDENspot_img

    Nieuws en tips

    KLIK OP HET PLAATJE HIERONDER OM TIPS EN NIEUWS MET CONTROL TE DELENspot_img