Sinds gisteren is het Game Developers Conference tijdschema live dus een mooi moment om weer eens wat highlights op een rijtje te zetten.
Monster Hunter: World Postmortem
Yuya Tokuda (Game Director Capcom) en Peter Fabiano (Senior Manager of Global Production Capcom) doen een Monster Hunter: World Postmortem waarin zij ingaan op de manier waarop Tokuda-san in de vroege fase van ontwikkeling het concept voor de game uitwerkte. Ze tonen hierbij nooit eerder vertoonde prototype gameplay videos.
Experimental Gameplay Workshop
De sprekers van de Experimental Gameplay Workshop zijn bekend. Dit jaar helaas geen Nederlandse deelnemers, maar wel developers uit de VS en daarbuiten die in korte presentaties uitleg geven over de experimentele gameplay in hun games.
#1ReasonToBe
Het #1ReasonToBe panel is ooit ontstaan naar aanleiding van de #1ReasonWhy en #1ReasonToBe discussies op Twitter. De eerste paar jaren gaf het panel vrouwen de gelegenheid om te vertellen over hun ervaringen in de game-industrie. Inmiddels behandelt de sessie diversiteit in bredere context, waarbij developers uit opkomende regio’s in een presentatie van acht minuten vertellen hoe game development werkt in hun land en wat hun redenen zijn om onderdeel uit te maken van de industrie. Host van #1ReasonToBe is Rami Ismail.
GDC Film Festival
GDC organiseert dit jaar voor het eerst het GDC Film Festival waar te bekijken zijn die vertellen over de kunst en cultuur van games. De films worden op maandag tot en met woensdag vertoond in de Yerba Buena Center For The Arts’ Screening Room. Bij verschillende films zijn ook de makers of developers aanwezig voor een Q&A. Toegang tot het filmfestival is gratis voor alle mensen met een GDC-pas.
Korting voor Control-lezers
Control is dit jaar wederom media partner van GDC. Met de code GDC18CTR krijg je 10 procent korting op All Access, GDC Conference en GDC Conference + Summits passen.