Over twee maanden is het weer tijd voor de Game Developers Conference in San Francisco. Hieronder wat redenen waarom het een niet te missen evenement is.
Horizon Zero Dawn Postmortem
Eric Boltjes, Lead Designer bij Guerrilla Games doet als onderdeel van de Design Track een Horizon Zero Dawn Game Design Postmortem. Boltjes neemt ons mee in een reis van het ambitieuze ontwerp op papier, langs alle kleine en grote design keuzes die zijn gemaakt om de open wereld action RPG te maken die alom wordt geroemd.
Classic Postmortem
Mark Turmell is tegenwoordig Senior Creative Director bij Zynga, maar in de jaren 90 werkte hij bij Midway als lead designer en programmeur aan arcade classic NBA Jam. Tijdens een classic postmortem vertelt hij over de visie achter de game, de rol die de game speelde in het grote succes van arcade games in de jaren ’90, en hoe Turmell dingen die hij toen leerde vandaag de dag nog steeds gebruikt in zijn games.
Day of the Devs
Double Fine en iam8bit organiseren een Day of the Devs showcase op de GDC expo en tonen unieke en interessante nieuwe games op een groot scherm in Alamo Drafthouse Cinema. Je kunt nu je game voordragen voor deze showcase via dit online formulier.
Train Jam Showcase
Als je je nu bedenkt dat je mee wilt doen aan Train Jam, dan ben je te laat. Maar je kan wel de games die tijdens de 52 uur durende treinreis van Chicago naar San Francisco zijn gemaakt spelen op de GDC Train Jam Showcase.
Korting voor Control-lezers
Control is dit jaar wederom media partner van GDC. Met de code GDC18CTR krijg je 10 procent korting op All Access, GDC Conference en GDC Conference + Summits passen. Koop je je pas vóór 31 januari, dan pak je ook nog de early bird korting mee.