Control werd attent gemaakt op een aantal vacatures van PUBG Corporation met als standplaats Amsterdam.
In september van dit jaar ontstond PUBG Corporation als afsplitsing van Bluehole Studio, de developer die samen met Brendan Greene Playerunknown’s Battlegrounds ontwikkelde. Development van de populaire battle royal titel werd daarmee overgeheveld naar PUBG Corporation, een dochtermaatschappij van Bluehole.
Naar Amsterdam?
Op LinkedIn valt te lezen dat de developer op zoek is naar een UE4 Programmer, een Gameplay Animator, en een Senior Character Animator die alledrie in Amsterdam werkzaam zullen zijn. Dat lijkt er op te wijzen dat (een deel) van het development van de Playerunknown’s Battlegrounds van Korea naar onze hoofdstad verhuist.
In een oudere versie van de vacatures op een ander platform staat dat de werklocatie in eerste instantie Seoel is, maar dat de functie na enkele maanden verhuist naar Europa.
Volgens planning
Toen de afsplitsing van van PUBG Corporation van Bluehole werd aangekondigd, gaf het management al aan dat ze na de opening van een kantoor in de VS ook aan het kijken waren naar het opzetten van een kantoor in Europa. De keuze lijkt te zijn gevallen op Amsterdam.