More

    Control Conference • Leszek Szczepański on Creating quests in the open world of ‘Horizon Zero Dawn’

    Scroll down for English

    Horizon Zero Dawnde nieuwe game die Guerrilla Games in februari uitbracht, is door media en consument enthousiast ontvangen. Ook de recent gelanceerde DLC The Frozen Wilds, krijgt mooie reviews van zowel pers als spelers. Horizon Zero Dawn is de eerste game ooit die een Gouden Kalf won, en bij de Dutch Game Awards ging Guerrilla met maar liefst vijf awards naar huis. We kunnen met z’n allen concluderen dat de game een groot success is.

    Daarom zijn we trots dat we op 29 november niet één, maar twee sessies over Horizon Zero Dawn mogen hosten. Eerder deze week kondigden we al de sessie van lead animator Richard Oud aan, en dan nu de informatie over de tweede talk.

    Leszek Szczepański  

    Leszek Szczepański begon op de middelbare school met het maken van mods. Tijdens zijn studie werkte hij als professioneel Dungeon/Game Master. Tegenwoordig is hij gameplay programmer bij Guerrilla Games, waar hij werkte aan Killzone: Shadow Fall en Horizon Zero Dawn.

    Non-lineaire quests

    In zijn Control Conference talk, vertelt Szczepański over de transitie van first person shooters naar een open wereld RPG, en hoe ze voor Horizon Zero Dawn een systeem maakten dat hielp bij het op een efficiënte manier creëren van non-lineaire quests. Hij legt uit hoe de quests met branching verhaallijnen zijn gemaakt en worden gemanaged, wat de voor- en nadelen waren van hun manier van werken, en hoe hun methodes zich verhouden tot oplossing in andere RPGs

    Kaarten

    Kaarten voor Control Conference zijn te koop via de website. Naast full conference passen is er een studentenkaart met een gereduceerd tarief van €55.

     


    English

    Both media and consumers love Horizon Zero Dawnthe new title that Guerrilla Games launched in February. And the recently released DLC The Frozen Wilds also gets great reviews from press and players. In September, Horizon Zero Dawn was the first game to ever win a Gouden Kalf, and a few weeks later, Guerrilla Games managed to win five Dutch Game Awards. So it’s safe to conclude that Horizon Zero Dawn is a huge success.

    Therefore, we are proud to host not one, but two Horizon Zero Dawn talks on November 29. Earlier this week, we announced Richard Oud’s talk, and now we are happy to share information on the second talk.

    Leszek Szczepański

    Leszek Szczepański started making mods for RPGs in high-school. While working on his degree he worked as a professional Dungeon/Game Master. Currently, he is working at Guerrilla Games as gameplay programmer, where he helped create Horizon: Zero Dawn and finish Killzone: Shadow Fall.

    Non-linear quests

    In his Control Conference talk, Szczepański will discuss the the transition from first person shooters to an open-world action role playing game. The large open-world nature of Horizon: Zero Dawn required a system that would allow for efficient creation of non-linear quests. Szczepański will discuss how quests with branching story-lines are made and managed in Horizon Zero Dawn, advantages and disadvantages of the chosen approach and how it compares to solutions used in other RPGs.

    Tickets

    You can buy your Control Conference tickets via the website. Besides the regular conference pass, there is also a student pass available at a special rate of €55.

    Nieuwsbrief

    OP VRIJDAGMIDDAG KORT NIEUWS EN EEN WEEKOVERZICHT IN JE INBOX. KLIK OP HET PLAATJE HIERONDER OM JE AAN TE MELDENspot_img

    Nieuws en tips

    KLIK OP HET PLAATJE HIERONDER OM TIPS EN NIEUWS MET CONTROL TE DELENspot_img