Scroll down for English
Veel developers denken dat het maken van een goede game het belangrijkste is, want dan komen de spelers vanzelf. “Onzin!” zegt Matthijs Dierckx, componist en marketing lead bij Ludomotion. Volgens hem geeft niemand zomaar om je game. Het interesseert mensen totaal niet, totdat jij de interesse weet te wekken.
Van journalist naar marketing lead
Dierckx was jarenlang werkzaam als gamejournalist voor hij in 2007 samen met Eric Bartelson Control oprichtte. Een tijd terug stapte hij over naar de development kant. In eerste instantie om samen met Ludomotion rekengame Sumico te ontwikkelen. De samenwerking beviel goed en Dierckx en Ludomotion werken nu aan roguelite Unexplored.
Voor de marketing van Unexplored maakte Dierckx in eerste instantie gebruik van de kennis die hij als journalist had opgedaan. Maar hij leerde zoveel tijdens het proces, dat het marketen van de game en het genereren van aandacht voor de titel hem steeds beter afging.
Tips en data
In zijn talk op Control Conference geeft Dierckx zeven simpele tips die indie developers kunnen gebruiken om hun publiek te bereiken. Hierbij deelt hij niet alleen zijn ervaring, maar ook interessante data die hij het afgelopen jaar heeft verzameld.
Kaarten
Kaarten voor Control Conference zijn te koop via de website. Naast full conference passen is er een studentenkaart met een gereduceerd tarief van €55.
English
A lot of developers think that just making a game is enough to attract the attention of players. “Nonsense!” says Matthijs Dierckx, composer and marketing lead with Ludomotion. He states that no one cares about your game, unless you make them.
From journalist to marketing lead
Dierckx had been a longtime journalist, editor and publisher within games media, before starting Control together with Eric Bartelson in 2007. Some time ago he switched to game development. First as co-creator of the numbers game, Sumico. And most recently as composer and marketing lead on the roguelite Unexplored.
For the marketing of Unexplored, Dierckx used his experience as a journalist, but soon he gained more and more insight and became more successful in garnering attention for the game.
Tips and data
His talk at Control Conference is based on his experience with marketing Unexplored, Dierckx presents seven easy tips that help indie developers reach their audience and make them care. He will also share interesting data that he gathered during the past year.
Tickets
You can buy your Control Conference tickets on the website. Besides the regular conference pass, there is also s student pass available at a special rate of €55.