In de zomer van 2015 ging het Belgische Larian Studios op Kickstarter op zoek naar $500.000 voor de ontwikkeling van hun RPG Divinity: Original Sin II. Aan het eind van de campagne stond er maar liefst $2.032.434 op de teller en waren alle stretch goals gehaald.
Enthousiaste spelers
De community had vertrouwen in de game. Niet vreemd, gezien de verkoopcijfers die Control eind 2015 verzamelde van de eerdere delen in de Divinity-franchise. Op dit moment staat het aantal verkochte stuks van Divinity: Original Sin volgens Steamspy zelfs al op 1.408.923 stuks.
September 2016 kwam Divinity: Original Sin II uit op Steam als Early Access titel. De reviews van de spelers zijn zeer positief en volgens Steamspy is de game in Early Access (inclusief Kickstarter) 230.330 verkocht.
Officiële release
Vandaag komt Divinity: Original Sin II uit Early Access en beleeft daarmee de officiële PC-release. Voor €44,99 is de game te downloaden op Steam en GOG. De collector’s edition die Larian via de eigen website voor $169 aanbod is inmiddels uitverkocht.
De game komt ook nog uit voor PlayStation 4 en Xbox One, maar hiervoor is nog geen release-datum bekend.
Chris Avellone
Leuk weetje: Chris Avellone, onder andere bekend van zijn werk aan verschillende Fallout-games, werkte mee aan Divinity: Original Sin II. In deze video zie je de Swen Vincke, oprichter van Larian, in gesprek met Avellone over het hoe en waarom van zijn bijdrage aan de game.