Gisteren maakte GDC bekend dat Angie Smets is toegevoegd aan hun advisory board. Deze groep mensen, waaronder ook Amy Hennig, Mark Cerny en Siobhan Reddy, helpen de organisatie bij het samenstellen van het GDC programma.
Opgegroeid met games
In een kort interview met Smets is te lezen dat games haar met de paplepel zijn ingegoten. Haar moeder speelde graag games en dat enthousiasme deelde ze al snel met haar kinderen. Regenachtige zondagen werden doorgebracht met de Philips Videopac g7000, waarop Smets het liefste SuperBee speelde.
Van industrieel ontwerp naar games
Smets studeerde Industrieel Ontwerp en specialiseerde zich in Human Computer Interaction. Ze zegt hierover: “Ik heb het altijd al leuk gevonden om uit te vinden hoe de interactie tussen mensen en computer interfaces werken. Games zijn een van de meer gecompliceerde manieren van interactie, dus misschien is het niet raar dat ik nu in de games industrie werk.”
Nog lang niet uitgeleerd
Voor ze in games terecht kwam werkte ze als designer aan media als CD-Rom en CDI, en aan operating systems, zoals BeOS. Toen Guerrilla haar in 2003 vroeg om mee te werken aan de eerste Killzone game zei ze gelijk ja. Het was de eerste console titel van Guerrilla en volgens Smets is het een wonder dat de game ooit is uitgekomen. Toen ze bij Guerrilla aan de slag ging heeft ze zichzelf voorgenomen om te vertrekken op de dag dat ze niets meer zou leren, maar dat moment is nog steeds niet gekomen.