Op 24 en 25 oktober vindt in Seattle het Mobile Games Forum (MGF) plaats. Zoals de naam doet vermoeden draait het bij MGF om mobile games, maar dan wel met de nadruk op de zakelijke kant.
Sprekers en sessies
David Edery, CEO van Spry Fox, presenteert een sessie over het maken van succesvolle meta-games die spelers niet snel vervelen. Michael Powers (General Manager, Seasun Games), Phil Mansell (COO bij Jagex) en Arthur Chow (CEO van 6Waves) vertellen wat zij hebben geleerd van het uitbrengen van games op de Chinese markt.
Sebastian Kriese (Head of Partnership, Wooga), Saad Choudri (Chief Commercial Officer bij Miniclip), Kyu Lee (President van Gamevil), Jeferson Valadares (VP of Product Development, Bandai Namco) kijken samen naar de toekomst van publishers voor mobiel. Hiermee geven ze inzicht in wat zij de komende jaren verwachten van de markt en dus ook van developers.
Verder vinden we op de sprekerslijst onder andere nog Chris O’Kelly (Director of Mobile Product van Nexon), Matt Nutt (EA Popcaps VP Mobile), Mans Wide (Product Manager en Lead Game Designer bij Rovio Stockholm) en Jamil Moledina (Games Strategic Lead Google Play).
Venture Den pitches
Naast het delen van informatie is MGF ook bedoeld om publishers en developers bij elkaar te brengen. Onder andere in de Venture Den waar developers mogen pitchen aan een panel van publishers. Hoe dat werkt zie je in deze video.
Korting op kaarten
Control-lezers krijgen 20 procent korting op MGF Seattle kaarten. Gebruik hiervoor bij de registratie kortingscode CTRLMGF17S. Koop je je kaart voor 31 juli, dan pak je ook de early bird korting nog mee.
Beeld bovenaan de pagina via MGF Seattle.