Engine Software was jarenlang development partner voor Terraria. Ze werkten aan de ports voor de game voor PS Vita, PlayStation 3, Xbox 360, PlayStation 4 en Xbox One.
Twee jaar geleden maakten Re-Logic en Engine Software bekend dat laatstgenoemde bezig was met de ontwikkeling van de spin-off Terraria Otherworld. Aan dat avontuur is een einde gekomen. Na een lange radiostilte maakte Re-Logic via een forumpost bekend dat Engine niet langer aan de game werkt en dat het Amerikaanse Pipeworks het development heeft overgenomen.
Flink achter op schema
In de forumpost zegt Re-Logic het besluit genomen te hebben omdat de game, zelfs na alle aanpassingen die er het laatste jaar zijn gemaakt, ver staat van wat zij met Otherworld voor ogen hebben. Ook ligt het development flink achter op schema. Engine heeft de game en de assets overgedragen aan Re-Logic. Die gaan samen met Pipeworks alles uitgebreid evalueren en komen daarna met meer nieuws.
Al maanden geleden gestopt
Ivo Wubbels van Engine Software bevestigt het verschil in inzicht: “De visie die wij hadden lag niet in lijn met de visie van Re-Logic. Dan kun je door blijven gaan, of gewoon stoppen. Wij zijn er al maanden geleden in goed overleg uitgestapt.”
Het verlies van Terraria Otherworld betekent niet dat ze in Doetinchem duimen zitten te draaien. Wubbels: “Op dit moment zijn we druk druk met diverse Switch producties, waaronder Oceanhorn en RIVE, maar ook wat grotere onaangekondigde titels.”