David Jimenez and Alejandro Santiago ontmoetten elkaar ruim tien jaar geleden. Beide waren werkzaam bij de European Space Agency in Nederland en hun passie voor gamedevelopment schepte een band. In 2009 besloten ze samen games te maken om vervolgens in 2014 2Awesome Studio op te richten.
Uitstel, maar geen afstel
In hetzelfde jaar begonnen ze te werken aan Dimension Drive. Een jaar later rondden ze een succesvolle Kickstarter campagne voor de game af. Op dat moment hadden ze nog een verwachte release in december 2015. Het duurde allemaal net wat langer, maar vorige week werd Dimension Drive toch echt gelanceerd.
In een interview met Control uit 2014 vertelt Jimenez hoe het fulltime werk in de ruimtevaart de game positief beïnvloed heeft. “Eerst implementeerden we realistische physics, maar dat maakte het spel al snel onspeelbaar.”
Shmup met twee velden
Dimension Drive is een comic book-style shoot ‘em up waarin je op twee speelvelden naast elkaar speelt. Blijf je steeds in hetzelfde speelveld hangen, dan overleef je het niet. Het is dus zaak om tussen de twee te switchen.
Dimension Drive is voor €13,99 te downloaden op Steam Early Access. Koop je de game voor 23 februari, dan krijg je 10% korting.