Humble Bundle begint een eigen multi-platform publishing label. Een van de eerste titels die ze tekenden is Staxel van Plukit.
Volgens Humbles Publishing Lead, John Polson is het een logische stap in de services die Humble al biedt aan developers. Welke vorm van samenwerking wordt gekozen hangt van de developer af. Ze zijn niet verplicht een heel pakket af te nemen, maar kunnen voor de services die ze nodig hebben.
De eerste titels
De zeven titels die bij de bekendmaking zijn aangekondigd zijn A Hat in Time, HackyZack, Ikenfell, Keyboard Sports, No Truce with the Furies, Scorn en Staxel. Laatstgenoemde game is een sandbox farming game gemaakt door Plukit, de studio van Bart van der Werf (die voorheen aan Starbound werkte). Voor ontwikkeling van Staxel heeft Plukit een aantal freelancers ingehuurd. Daarnaast werken diverse developers mee op revshare basis.
Makkelijk binnenkomen
Binnenkomen bij Humble was voor Van der Werf makkelijk; ze werken al jaren samen. Staxel gebruikt voor verkoop op de site bijvoorbeeld een Humble-widget. Tijdens Minecon 2016 kwam hij John Polson tegen. Ze hadden elkaar al vaker gesproken, maar dat was de eerste keer dat het gesprek over Humble Publishing ging.
Het uitwerken van de overeenkomst duurde even. Van der Werf: “We waren een van de eerste partijen waarmee ze spraken over een publishing deal. Zij hadden van hun kant nog niet helemaal duidelijk wat precies het beste model was en ook wij moesten op zoek naar een manier waarop we dit wilden aanpakken.” Wat de voorwaarden voor de deal zijn kan Van der Werf niet delen.
Humble zoekt meer games
Op GDC en op Pax East is Humble op zoek naar games. Als je interesse hebt in een publishingdeal met Humble Bundle, dan kan je je game hier aanmelden.