Minder dan drie weken tot GDC in San Francisco en je kan nu online je schema voor het congres samenstellen. Hieronder een aantal leuke en zinnige Independent Games Summit talks.
Ouwe koek
Een aantal indie developers, waaronder Rami Ismail van Vlambeer gaan in de Everything I Said Was Wrong: Why Indie Is Different Now sessie in op dingen waarin ze vijf jaren geleden heilig in geloofden, maar die nu hopeloos achterhaald zijn. Onder andere free-to-play, haalbare businessmodellen for indies, en de motivatie van de gemiddelde indie developer passeren de revue.
Effectieve marketing en PR met weinig geld en weinig tijd
Chris Dwyer heeft PR en marketing gedaan for games als Gone Home: Console Edition, Overland, Night In The Woods en Thimbleweed Park. Tijdens zijn GDC talk geeft hij tips voor effectieve marketing- en PR-strategieën die passen binnen een beperkt budget en het drukke schema van een indie developer. Ook bespreekt Dwyer hoe je kunt vaststellen wat er op het gebied van marketing en PR nodig is voor jouw game.
Vermijden van conflicten
Rebekah Saltsman, CEO van indie development studio Finji besteedt aandacht aan het managen van conflicten in kleine teams. Conflictsituaties zijn onvermijdelijk en zelfs nodig, maar als je niet voorzichtig bent kunnen ze je leven verzieken. Binnen Finji hebben ze een manier gevonden om slechte conflicten zoveel mogelijk te vermijden en om goede conflicten te gebruiken om hun games beter te maken.
Korting voor Control-lezers
Control is dit jaar wederom media partner van GDC. Met de code GDC17CTL krijg je 10 procent korting op All Access, Main Conference, All Access + VRDC en Main Conference + VRDC passen. Koop je je pas vóór 25 februari voor $300 korting.