We hebben wat rust genomen met de feestdagen, maar Control is terug. Fris en fruitig gaan we het nieuwe jaar in. We wensen iedereen een creatief en zakelijk succesvol 2017! Als mooi begin van het jaar vroegen we een aantal developers naar hun goede voornemens en plannen.
Peter de Jong, mede-oprichter van Codeglue, liet ons weten dat ze veel gaan touren met Antegods en dat ze misschien een Early Access release doen later dit jaar. Verder willen ze gewoon weer veel lol hebben, mooie dingen maken en het aantal in-house game jams opschroeven naar vijf in plaats van de gebruikelijke vier, omdat ze er in 2016 een gemist hebben.
Deltares is voornamelijk bekend van de projecten die met water te maken hebben. In 2017 willen ze die kennis inzetten voor gezondheidsproblematiek. Geen onlogische stap volgens developer Rens van den Bergh: “Veel van de grootste gezondheidsproblemen in de wereld zijn gekoppeld aan water. We willen dan ook in 2017 games ontwikkelen voor meer bewustwording en inzicht in de mogelijk maatregelen om ziektes bestrijden.”
Joost van Dongen, mede-oprichter van Ronimo Games heeft een heel praktisch goed voornemen: Efficiënter werken en deadlines daadwerkelijk halen, in plaats van te werken vanuit “it’s done when it’s done”.
Twirlbound werkt in 2017 verder aan Pine en aan het laten groeien van hun community. Verder meldt creatief directeur Matthijs van de Laar dat ze zoeken naar een samenwerking: ” We willen een sterke partner vinden voor Pine, een die het project ten goede komt en waar we wellicht zelfs op lange termijn mee samen kunnen werken. We kunnen het beter niet alleen doen.”
Adriaan de Jongh wil dit jaar een prototype maken die zijn niet-game-ontwikkelaar vrienden zó leuk vinden dat ze er meer van willen.
Gamebasics begint aan een spannend jaar. Directeur Jeroen Derwort neemt afscheid; de leiding van het bedrijf komt nu in handen van een MT. Creatief directeur Bowie Derwort wordt Chief Product Officer. In die rol krijgt hij volledige verantwoordelijkheid voor Online Soccer Manager. Zijn voornemen voor de game: “Wij gaan ons dit jaar écht richten op de wensen van onze gebruikers. Dit doen we door meer gebruikerstests af te nemen en we gaan ook bèta-groepen opzetten. Dit moet van bijzaak naar hoofdzaak in 2017.”