More

    Dev Blog: Joost van Dongen over strakkere special effects met trails

    De special effects in Awesomenauts werden altijd met de hand geanimeerd of gemaakt met behulp van particles. Daar was iedereen tevreden over, totdat het team van Ronimo Games Ori and the Blind Forest speelde.

    Ze zochten uit hoe Moon Studios de special effects zo ‘crisp’ kreeg en kwamen tot de conclusie dat ze trails gebruikten in plaats van particles. Het gebruik van trails ligt voor de hand, maar de Ronimo tools waren er niet geschikt tot Joost van Dongen ongeveer een jaar geleden trails aan de engine toevoegde. Je kunt hier meer over lezen in zijn blogposts van 11 september, 17 september en 25 september.

     

    trails-particles-vs-trails

    GDC Discount

    Use code GDC25-CONTROL-10 to get 10% discount on select All Access, Core, or Summits passesspot_img

    Nieuwsbrief

    OP VRIJDAGMIDDAG KORT NIEUWS EN EEN WEEKOVERZICHT IN JE INBOX. KLIK OP HET PLAATJE HIERONDER OM JE AAN TE MELDENspot_img

    Nieuws en tips

    KLIK OP HET PLAATJE HIERONDER OM TIPS EN NIEUWS MET CONTROL TE DELENspot_img