More

    Deliver Us The Moon op de E3 Microsoft-stand: “Iemand binnen Microsoft vindt ons heel speciaal.”

    Deliver Us The Moon stond tijdens E3 op de Microsoft stand. Hoe kom je daar als kleine developer terecht? Control sprak met Koen Deetman van KeokeN Interactive: “Iemand binnen Microsoft vindt ons heel speciaal.”

    Op Gamescom 2015 ontmoette KeokeN Chris Charla, de grote baas van ID@Xbox en die was geïntrigeerd door Deliver Us The Moon. Charla zorgde dat de game op de radar van de juiste mensen kwam en enige tijd later ontving KeokeN een oproep om zich aan te melden voor een plekje op de E3 Microsoft-stand. Deetman stuurde, net als vele anderen developers, een reactie. Na een eerste selectie liet Microsoft weten dat Deliver Us The Moon op de long list stond voor zowel de stand als de trailer tijdens de E3 Xbox persconferentie.

    Speciaal

    Op alle verzoeken om materiaal reageerde Deetman heel snel en hij denkt dat geholpen heeft bij het uiteindelijke besluit. Hoe het kan dat ze als zonder Xbox-exclusive zoveel exposure krijgen van Microsoft snapte Deetman niet helemaal: “Mensen van Microsoft vertelden ons dat er binnen Xbox iemand moet zijn die ons heel speciaal vindt.”

    Exposure is bijzaak

    Het doel voor het bezoek aan E3 was het praten met publishers, niet het krijgen van exposure. Dat er nu iedere dag een hele partij camera’s op hen gericht was, was een mooie bijkomstigheid. Het verbaast Deetman wel dat iedereen de game zo vet vindt: “Wij vinden het zelf natuurlijk een te gekke game, maar we zijn best wel klein, we zijn geen Horizon of zo. Ik moet dat toch een beetje laten bezinken. Zelfs Warren Spector kwam kijken.”

    Episodes

    Het plan is om Deliver Us The Moon in episodes te releasen, daarom kijken ze naar een publisher als Square Enix die daar ervaring mee heeftDe reacties van uitgevers op een episodische release zijn gemengd. Sommigen twijfelen of het werkt voor de game. KeokeN staat open voor hun input en hun expertise. Geld van een publisher zoeken ze niet, want ze willen de game liefst zelf funden. Dat doen ze door met enkele mensen uit het team work for hire projecten aan te nemen. Het geld van de Kickstarter campagne was niet voldoende om de game af te maken “Honderdduizend euro lijkt heel veel maar met een team van zeven mensen is dat zo op”, zegt Deetman “Daar hebben we bijvoorbeeld goede hardware voor gekocht en we hebben nu budget om naar events als E3 te gaan.”

    Hoe KeokeN Interactive zich voorbereidde op hun €100.000 Kickstarter kan je leren tijdens de sessie van Koen Deetman op Control Conference.

    Nieuwsbrief

    OP VRIJDAGMIDDAG KORT NIEUWS EN EEN WEEKOVERZICHT IN JE INBOX. KLIK OP HET PLAATJE HIERONDER OM JE AAN TE MELDENspot_img

    Nieuws en tips

    KLIK OP HET PLAATJE HIERONDER OM TIPS EN NIEUWS MET CONTROL TE DELENspot_img