Sinds het allereerste begin heeft de game-industrie een bepaalde gewoontes ontwikkeld die we inmiddels als normaal zien. We zien onszelf geconfronteerd met extreem lange werktijden en lange periodes van crunch, een gebrek aan diversiteit, een smalle definitie van wat succesvolle games zijn, een publiek dat ons medium nog steeds niet goed begrijpt, en ga zo maar door. Maar is dit echt de industrie die wij als professionals willen?
Tijd voor verandering
Met informatie uit de jaarlijkse IGDA enquête en andere bronnen laat Kate Edwards, Executive Director van de International Game Developers Association (IGDA), in haar Control Conference talk zien hoe onze industrie er uit zou kunnen zien als wij als professionals ons er voor inzetten.
Naast haar werk voor de IGDA is Edwards ook adviseur op het gebied for content culturalization. In het verleden werkte ze onder andere voor Microsoft. Gedurende haar loopbaan heeft Edwards aan vele game franchises gewerkt, waaronder Halo, Fable, Age of Empires, Dragon Age, Modern Warfare, Mass Effect.
Mis deze sessie niet en koop nu je kaart in de online-shop.
Deze talk is Powered by Vlambeer.