In minder dan twee weken gaat GDC Europe van start. Nog steeds kondigt de organisatie nieuwe sprekers aan. Hieronder een paar die we eruit hebben gepikt.
Game designer en VR consultant Thomas Bedenk deelt zijn ideeën over het design voor VR games. Volgens Bedenk worden VR games beter wanneer je rekening houdt met de perceptie en psychologie van de speler. Hij illustreert dit met concrete voorbeelden.
De wereld van The Witcher
In zijn The Living World of ‘The Witcher’ sessie bespreekt CD Projekt Red lead technical designer Matthew Steinke de uitdagingen die hij tegenkwam bij het ontwerpen van de open wereld voor de game. Hij laat ook zien hoe het Wild Hunt team feedback van de spelers heeft verwerkt in de game.
Knokken in AAA
Michael Barclay (Lead Level Designer, Cloud Imperium Games), Sam Howels (Principal Designer, Deep Silver Dambuster Studios) en Pete Ellis (Level Designer, Guerrilla Cambridge) bespreken in een panel waar je allemaal rekening mee moet houden wanneer je combat scenarios maakt voor first- en third-person action games.
Korting voor Control-lezers
Control-lezers krijgen 10 procent korting op een GDC all access pas. Gebruik hiervoor bij registratie de speciale kortingscode GDCE16CL.