More

    GDC Europe sessies over The Witcher, combat in AAA, en VR

    In minder dan twee weken gaat GDC Europe van start. Nog steeds kondigt de organisatie nieuwe sprekers aan. Hieronder een paar die we eruit hebben gepikt.

    Game designer en VR consultant Thomas Bedenk deelt zijn ideeën over het design voor VR games. Volgens Bedenk worden VR games beter wanneer je rekening houdt met de perceptie en psychologie van de speler. Hij illustreert dit met concrete voorbeelden.

    De wereld van The Witcher

    In zijn The Living World of ‘The Witcher’ sessie bespreekt CD Projekt Red lead technical designer Matthew Steinke de uitdagingen die hij tegenkwam bij het ontwerpen van de open wereld voor de game. Hij laat ook zien hoe het Wild Hunt team feedback van de spelers heeft verwerkt in de game.

    witcher3-1

    Knokken in AAA

    Michael Barclay (Lead Level Designer, Cloud Imperium Games), Sam Howels (Principal Designer, Deep Silver Dambuster Studios) en Pete Ellis (Level Designer, Guerrilla Cambridge) bespreken in een panel waar je allemaal rekening mee moet houden wanneer je combat scenarios maakt voor first- en third-person action games.

    Korting voor Control-lezers

    Control-lezers krijgen 10 procent korting op een GDC all access pas. Gebruik hiervoor bij registratie de speciale kortingscode GDCE16CL.

    GDC2024

    USE CODE 10off-control-GDC2024 TO GET 10%OFF FOR GDC ALL ACCESS, CORE AND SUMMITS PASSESspot_img

    Nieuwsbrief

    OP VRIJDAGMIDDAG KORT NIEUWS EN EEN WEEKOVERZICHT IN JE INBOX. KLIK OP HET PLAATJE HIERONDER OM JE AAN TE MELDENspot_img

    Nieuws en tips

    KLIK OP HET PLAATJE HIERONDER OM TIPS EN NIEUWS MET CONTROL TE DELENspot_img