Op 15 en 16 augustus strijkt GDC Europe weer neer in de Koelnmesse in Keulen. De eerste sprekers zijn inmiddels aangekondigd.
Dan Nanni, lead designer bij Boss Key Productions vertelt aan de hand van LawBreakers hoe je een game ontwerpt die tegelijkertijd leuk en functioneel is. Hij vertelt over fouten die ze hebben gemaakt en conclussies die ze hebben getrokken uit het ontwikkelen van de game.
Leren van UP
Storyteller Matthew Luhn werkte in de afgelopen 20 jaar bij Pixar Animation Studios aan blockbusters als Toy Story, Finding Nemo en UP. Op GDC Europe deelt het creatieve proces dat schuilgaat achter zijn ideeën en verhalen, en hoe de game-industrie deze technieken kan gebruiken voor interactive storytelling.
In zijn “Narrative Experience First: Interaction Design in Fragments of Him,” laat Mata Haggis zien welke kleine design keuzes ze hebben gemaakt om het verhaal door middel van interactie te versterken en zo de speler dieper de game in te trekken.
Korting voor Control-lezers
Control-lezers krijgen 10 procent korting op een GDC all access pas. Gebruik hiervoor bij registratie de speciale kortingscode GDCE16CL. Wanneer je je pas vóór 20 juli koopt pak je ook nog de early bird korting mee
(Beeld bovenaan: Official GDC Flickr)