Door vakantie en ziekte is het er niet eerder van gekomen, maar we willen toch met wat plaatjes kort terugblikken op GDC.
Nederlandse activiteiten op GDC
Het Stimuleringsfonds Creatieve Industrie maakte verschillende evenementen mogelijk op dinsdag 15 maart. De dag begon met een Dutch Business Breakfast, waar Boss Key Productions oprichter Arjan Brussee iedereen meenam op een trip down memory lane.
Daarna verhuisden de Nederlanders naar Harlot voor de Dutch Showcase en het Local Multiplayer en Prototype event. Een verslag van deze activiteiten is te lezen op de site van het Stimuleringsfonds.
Arcane Circus maakte een video van hun deelname aan de Dutch Showcase.
Dutch Courage
Op de zondag voor GDC organiseerden een aantal developers de Dutch Courage Mixer. Onder het genot van een biertje was het mogelijk om de Nederlandse games te spelen, als je er bij kwam, want het was stampensvol.
Tricky Towers gesponsord door Microsoft
Op het IGF paviljoen was ook een door Microsoft gesponsorde demoplek voor wisselende games. Dat de mensen bij Microsoft niet eenkennig zijn bleek uit het feit dat ook PlayStation exclusive Tricky Towers van harte welkom was. Of zou dat misschien komen, omdat niemand controleerde…
Adriaan de Jong wint Big Indie Pitch
Ook op GDC organiseerde Pocket Gamer een Big Indie Pitch en Hidden Folks van Adriaan de Jong was de winnaar. Naast $4.000 aan advertentiewaarde op de sites van Steel Media stelde het Nederlandse Mobilize nog een soft launch pakket beschikbaar ter waarde van enkele duizenden dollars.
Smashy Road wint IMGA
Smashy Road: Wanted van Bearbit Studios won de International Mobile Game Award voor Best Quickplay Game. Er was niemand van Bearbit Studios aanwezig, maar Herdjie Zhou van Lucky Kat Studios en Oliver Kern van Mobilize namen de honneurs waar.
Allemaal bedankt
Pillo Games was een van de bedrijven die op het Local Multiplayer Event mochten staan. Daarmee was voor een persoon ook de reis betaald, maar Pillo wilde het hele team meenemen naar San Francisco. Hiervoor startten zij een succesvolle crowdfunding campagne. Als dank kreeg ieder backer een handgeschreven kaartje uit San Francisco.