Even wat achtergrond voor iedereen die wat lacherig wordt van een spelletje als Bingo. GamePoint verdient er goed aan en aan meerdere van dit soort ‘gezellige, vertrouwde’ spelletjes (hartenjagen, eenendertigen, rummikubben etc). Het bedrijf heeft meer dan honderd werknemers waarvan het merendeel op het hoofdkantoor in Scheveningen werkt. GamePoint is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een top 20 developer op Facebook met het nummer 3 bingo spel wereldwijd gerekend in omzet. Dagelijks spelen gemiddeld 300.000 unieke spelers wereldwijd GamePoint spellen.
Die Bingo dus. Die is nu dus ook speelbaar op mobiele apparaten die op iOS draaien. En daarmee komt GamePoint zijn doelgroep tegemoet die nu al massaal op PC, tablets en via Facebook speelt. De game was maar liefst twee jaar in ontwikkeling, volgens een reactie van CEO Amon Endt in het persbericht is dat te wijten aan ‘het integreren van bijna alle opties die Bingo op de website heeft in een verpakking die op mobiele telefoons werkt’. Hij is overigens zeer tevreden met het resultaat: “Ja, de ontwikkeling heeft langer geduurd dan verwacht, maar het uiteindelijke spel heeft gigantische profijt van die extra tijd gehad. We zijn trots.”