More

    Nieuws • Vlambeer sponsort deze drie sprekers op Control Conference, Rami Ismail legt uit waarom

    Net als vorig jaar sponsort Vlambeer sprekers op Control conference dat aanstaande dinsdag 25 november plaatsvindt in TivoliVredenburg in Utrecht. We spreken met Rami Ismail over zijn keuze.

    Shawn Alexander Allen

    Shawn Alexander Allen is a game designer, artist and writer from New York City. He is currently working on Treachery in Beatdown City, a retro styled tactical beat ‘em up that also commentates on politics and instersectionalism.

    Shawn heeft een AAA-achtergrond en opereert nu als full blown indie. Is er verschil tussen de indies-from-the-start en de AAA-turned-indies?

    Rami Ismail: De ‘starter’ indies maken vaak creatievere dingen – ongehinderd door ervaring, terwijl de AAA developers toch duidelijk meer ervaring hebben en grotere games maken.

    Shawn spreekt geregeld over diversity in games. Ook een topic waar jij je persoonlijk veel mee bezighoudt. Waarom is Shawn hierin een belangrijke voice?

    RI: “Shawn is iemand die games heel goed in de culturele context van vandaag – maar ook van andere media – weet te plaatsen. Vooral zijn gedachtes over independent development vergeleken met de jonge hiphop cultuur in New York is fascinerend en was vormend voor mijn perspectief op de industrie.”

    [well]Building a better beat ‘em up

    While working on Treachery in Beatdown City, we at Nuchallenger needed to analyze and get to the roots of what makes the beat ‘em up/brawler genre tick. And surprise: it’s complicated. Beneath the exterior of multiple heroes punching, kicking, and sometimes stabbing their enemies is a complex system of enemy interaction[/well]

    maxresdefault
    [divider type=”dotted” spacing=”10″]

    Jonathan ‘Carnage’ Joyce

    Jonathan “Carnage” Joyce is the live programming director of Twitch. His role involves working closely with publishers and developers to determine content for Twitch’s stage presence at major conventions, while frequently being on-camera as a moderator for these streams.

    Vlambeer heeft het debuut van een game verkopen via Twitch. Die deal is gelopen via Jonathan?

    RI: “Ongeveer. Wij hebben het gewoon gedaan, en Jon heeft het uiteindelijk bij Twitch aan het licht gebracht dat wij dat deden.”

    Wat zou Jon developers kunnen bijbrengen over streamen?

    RI: “Het ontwerpen van je game voor spectatorship en Twitch is een enorm deel van goede en gratis word-of-mouth. Met minimaal werk zijn je kansen op spreiding zoveel groter en Jon weet alles over wat mensen hebben geprobeerd en daardoor wat werkt en wat niet.”

    [well]Leveraging Twitch for developers and publishers

    Jon will talk about live broadcasting on Twitch, with a focus on (independent) developers and what they can do to leverage the platform.[/well]

    twitch_pax_booth1

    [divider type=”dotted” spacing=”10″]

    Henrike Lode

    Henrike Lode is CEO and founder of the Copenhagen-based independent game studio Lohika. With her team she is currently developing the award-winning puzzle adventure Machineers. Henrike received her M.Sc. in Game Design from the IT University Copenhagen in 2012 and is now teaching other Game Design students.

    Machineers is een game die kinderen de basis bijbrengt van programmeren. De game lijkt aan te slaan, waar ligt dat aan volgens jou?

    RI: “Henrike maakt eerst een game, en daarna pas iets educatiefs. Ze gelooft dat spelen inherent educatief is en dat om mensen dingen te leren we in plaats van educatie forceren juist meer spel moeten forceren.”

    Het is vrij ongebruikelijk dat jonge developers zich zo specifiek richten op educational games. Is dat een gat in de markt?

    RI: “Dat weten we nog niet, maar Henrike lijkt een goede casus dat er een open markt ligt voor dit soort projecten!”

    [well]Playfully teaching programming with Machineers

    This talk will you give you some insight on what design principles to watch out for. It will take you step by step through the process of research, prototyping and testing that was necessary to create Machineers – a game that teaches you to think like a programmer, but feels like a real puzzle game.[/well]

    machineer

    De vierde spreker heeft helaas gisteren afgezegd vanwege familieomstandigheden. Vlambeer is nog bezig met het vinden van een vervanger. Daarover snel meer informatie.

    Check hier het hele programma van Control Conference.

    Nieuwsbrief

    OP VRIJDAGMIDDAG KORT NIEUWS EN EEN WEEKOVERZICHT IN JE INBOX. KLIK OP HET PLAATJE HIERONDER OM JE AAN TE MELDENspot_img

    Nieuws en tips

    KLIK OP HET PLAATJE HIERONDER OM TIPS EN NIEUWS MET CONTROL TE DELENspot_img