Het Nederlandse mobile- en online gamesmarketing bedrijf iQU uit Haarlem heeft de Duitse startup HoneyTracks overgenomen. Met de toevoeging van het bedrijf dat gespecialiseerd is in analytics van grote hoeveelheden ingame data, verwacht iQU een betere positie in te nemen in de competitieve markt voor advertising en player acquisition. Hoeveel geld met de deal gemoeid is, blijft een geheim.
De gecombineerde bedrijven hebben een gezamenlijk personeelbestand van 32 mensen, maar verwachten door te groeien naar 40 voor het eind van het jaar. iQU beweert sinds zijn oprichting meer dan een miljard dollar aan omzet te hebben gegenereerd voor klanten.
Reinout te Brake, oprichter van iQU, zegt in de persverklaring: “De acquisitie van goede spelers kan behoorlijk kostbaar zijn voor ontwikkelaars, voornamelijk op mobiele platformen, en er zijn er niet veel die een positief resultaat realiseren op hun marketing-uitgaven. Met HoneyTracks bouwen we nu aan onze centrale visie om onze klanten meer marketing accountability en inzicht in spelers te bieden.”