We hebben het hier al eens eerder gezegd, we hebben een zwak voor ibb & obb. Misschien omdat het prototype van de game en de daarbij behorende scriptie de eerste en enige Control Scriptieprijs won? Of omdat de game in al die jaren ontwikkeling niks van zijn charme is verloren. Omdat beeld, muziek en gameplay zo’n zeldzame samensmelting kennen, waardoor je niet weet waar het een begint en het ander ophoudt.
Maar niet iedereen was het met ons eens toen de game verscheen op de PS3. Op Gamerankings scoort de game een bescheiden 75 procent, met als grootst knelpunt de singleplayer. Singleplayer? Maar de game is toch juist het ultieme voorbeeld van een co-op game? Juist de modus die bedenker Richard Boeser als een extraatje had bijgevoegd, kreeg de zwaarste klappen. Natuurlijk is dit een spel voor twee mensen, het liefst naast elkaar op de bank, desnoods connected via internet. Een ander kritiekpunt was de moeilijkheidsgraad die wel heel steil omhoog ging. De game veranderde van een hersenkraker in een skill based platformer.
Goed, al deze kritiekpunten zijn de afgelopen maanden onder handen genomen door Sparpweed en Codeglue en zodoende is de versie die gisteren op Steam is verschenen te omschrijven als de definitieve versie van ibb & obb. Laat je nog even meevoeren door de launchtrailer hieronder en koop ‘m hier.
[yframe url=’http://www.youtube.com/watch?v=KUdxShTNWTc’]