Epke Zonderland is Olympisch kampioen turnen op het onderdeel rekstok. Dat word je niet zomaar, daar moet je hard voor trainen. En van trainen krijg je dorst. En die dorst lest Epke het liefst met een sportdrankje. Zoals die van zijn sponsor AA Drink. Om het gewone volk ook aan de isotone dorstlesser te krijgen, richt de drankenfabrikant zich niet op sporters, zoals Epke, maar op de echte helden van deze tijd, de gamers.
In samenwerking met internetbureau E-sites ontwikkelde Blue Giraffe het onderhoudende spelletje Epke Z – The Game voor iOS en Android. Hierin schiet Epke bij het uitvoeren van zijn rekstokoefeningen ver de lucht in. Heel ver zelfs, want hij breekt door het dak en blijft stijgen zolang hij flesjes AA Drink oppikt. Onderweg kan hij oefeningen uitvoeren die punten opleveren. Als Epke geen flesjes meer pakt, valt hij naar beneden voor een belangrijk onderdeel van zijn sport: de landing.
Luc Bloom van Blue Giraffe: “We wilden een minigame in de stijl van de oude California Games uit de 80’s maken. We hebben geprobeerd om de oude arcade stijl te vertalen naar iets wat lekker werkt op een smartphone. SonicPicnic tekende voor de audio en heeft ons echt super geholpen met een combinatie van bliepjes en dance-achtige tunes.”
AA Drink heeft de game gekoppeld aan de lancering van een nieuwe sportdrank – AA Drink Hydration.