“Slordig”, zo omschrijft indie developer Adriel Wallick de gemiddelde gameprogrammeur. Waarom deze dame denkt daarover te mogen oordelen? Simpel: ze programmeerde ooit voor satellieten.
Een bug in een game is vervelend — een bug in een satelliet en je bent zo honderd miljoen armer. Wallicks ervaring met coden volgens strenge standaarden helpt haar nu als game developer. Die ervaring deelt ze dan ook graag met die slordige collega’s van haar. Tijdens Control Conference spreekt zij in de Code Track onder het kopje “Coding to NASA’s Standards: Making Games the Space Way”.
De lezing van Adriel Wallick is gesponsord door Vlambeer.
Control Conference is het congres gericht op game developers en vindt plaats in Amsterdam op 19 november 2013.
Kaarten kosten 95 euro (ex. BTW) voor de Pro Sessions (all access), het deel van het congres gericht op professionals. Daarnaast kunnen studenten en startende developers kaarten kopen voor de Indigo Classes, geprogrammeerd door Dutch Game Garden. Deze kosten 25 euro (incl. BTW).
Adriel Wallick is spreker in de Code-track van de Pro Sessions.
Meer informatie: www.controlconference.com.