“De groeiende discussie over persoonlijke games stelt traditionele game design-ideeën op de proef.” Dat stelt Mattie Brice, game designer en critic. “Maar wat precies is dan dit nieuwe paradigma en hoe helpt het bij een verandering in het denken over game design?” Dit is haar uitgangspunt voor haar talk “Earnest games: why personal experience is changing game design”.
Brice is een bekend gezicht in het wereldje van kritische designers die pleiten een nieuwe benadering van game design. Ze schreef voor Kotaku en Paste over diversity issues, sprak op GDC San Francisco en was keynote speaker van Game Connect Asia Pacific. Ze maakt experimentele games — haar bekendste is Mainichi, onderdeel van de Official Selection van IndieCade. Deze game biedt een kijkje in het leven van een transgender vrouw en is gebaseerd op Brice’s persoonlijke ervaringen.
De lezing van Mattie Brice is gesponsord door Vlambeer.
Control Conference is het congres gericht op game developers en vindt plaats in Amsterdam op 19 november 2013.
Kaarten kosten 75 euro (ex. BTW) tijdens de Early Bird-periode (tot 1 november) voor de Pro Sessions (all access), het deel van het congres gericht op professionals. Daarnaast kunnen studenten en startende developers kaarten kopen voor de Indigo Classes, geprogrammeerd door Dutch Game Garden. Deze kosten 25 euro (incl. BTW).
Mattie Brice is spreker in de Design-track van de Pro Sessions.
Meer informatie: www.controlconference.com.