Het team van Vanguard Games keek ongelovig naar het grote scherm met het logo van de overbekende gameserie. Een moment was het stil, daarna kakelde iedereen door elkaar. Het was echt waar. Een nieuwe Halo-game, made in Amsterdam. Al snel was het business as usual, want een dergelijke game mag niet minder dan perfect zijn. Een fanschare van miljoenen speelt uiteindelijk het resultaat. No pressure…
De eerste Halo op touch devices. De eerste Halo buiten de VS gemaakt. Vanguard heeft heel knap de essentie van de beroemde shooter gevangen en vertaalt naar een derdepersoons perspectief. De controls zijn responsive en alle wapens, voertuigen en vijanden zijn aanwezig. Inmiddels is de Amsterdamse studio druk met het development van de 360- en Xbox One-versies van de game.
Wil je ook stemmen voor de Control Industry Award? Meld je dan hier aan voor de Nieuwsbrief en ontvang deze vrijdag een stemformulier.
(Ben je al abo van de nieuwsbrief? Dan komt het stemformulier gewoon bij de volgende Borrelpraat)
[yframe url=’http://www.youtube.com/watch?v=7UqED_Yi3yA’]