Dit is niet de eerste keer dat Little Chicken een nominatie voor de Control Industry Award in de wacht sleept. De studio weet geregeld van een ogenschijnlijk doorsnee opdracht iets bijzonders te maken. Vorig jaar deed het dat met CRAFT Mechatronica en dit jaar dus met Aviation Empire. Ergens is het een verkapte advergame (KLM is de opdrachtgever), maar dan wel een heel slimme. Het mobiele spel is een soort Railroad Tycoon met airliners en loodst de speler door de geschiedenis van de luchtvaart. Dat Aviation Empire overeind bleef in de algemene gamespers (zo gaf IGN het spel een 8), toont aan dat het ver afstaat van een doorsnee advergame. Het is een bijzondere prestatie en toont een compleet nieuwe samenwerking tussen grote merken en gamesstudio’s.
Lees ook: Uit nu! • Aviation Empire is het resultaat van samenwerking tussen KLM en Little Chicken
Wil je ook stemmen voor de Control Industry Award? Meld je dan hier aan voor de Nieuwsbrief en ontvang deze vrijdag een stemformulier.
(Ben je al abo van de nieuwsbrief? Dan komt het stemformulier gewoon bij de volgende Borrelpraat)
http://www.youtube.com/watch?v=V4CcwYJbHzA